Multeferie

Categories Bilder, kultur

Litt ensformig og ta ferie for bare å plukke bær? Vel, jeg gjorde jo andre ting også, men halve kofferten var full av multer på tilbaketuren…

Men, først måtte jo bær i nærheten plukkes. De laveste myrene var først ute. Tidligst moden plukkes først.

På hjemmebane

Så bar det til min andre hjemmebane. Barndomshjemmet i Nord-Troms måtte jo også sees til. Og første dag bar det til fjells.
I solhellingene hadde det begynt å modnes, så det forsvarte all svettinga og flueklaskinga.

Opp i høyden

Andre dag var det myrer og tuer på vei opp mot fjellet som ble undersøkt. Hvor man går og i hvilken rekkefølge, er jo avhengig av hva som har fått mest sol og varme.
Her var det mer å hente så det ble flere turer til samme område.

Tuer i skogholt.

Jeg fikk det jeg kom for og bærhøsten så langt må kunne sies å ha vært bra. Og så er det jo ikke bare bærplukking det handler om.
Dette er også trim og masse naturopplevelser. Og tar man seg tid til å titte opp av bærbøtta, er jo utsikten upåklagelig.

Nordeidet med Lyngsfjellene i bakgrunnen

Dnort

2 kommentarer

2 thoughts on “Multeferie

  1. Hei.
    Fint å titte innom her hos deg, og se bilder og opplevelser fra Nord. Jeg er glad i Nord-Norge etter 1/2 militærtjeneste på Skjold og div. jobb og feriereiser i Nord.
    Morsomt at du var sååå tidlig ute med blogging, og skriver fortsatt.
    Jeg kom hit fordi jeg googlet: Blogg Gud vil jeg skal være et solskinnsbarn
    Bra med solskinnsbarn og ikke kjedelig, som du skrev i 2007 🙂 🙂 🙂
    God helg, til Deg og De rundt deg.

    1. Takk for kommentar og tilbakemelding. Blogginga har nok avtatt kraftig.
      Var rett og slett litt artigere før. Nå går vi for allvor inn i mørketida.
      På tide å lete fram indre lys.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *