Syk igjen…

Categories Diverse
Før Julianne begynte i barnehage kan jeg ikke huske at hun var noe særlig sjuk. Vi trodde vi hadde en unge med stålhelse som tålte det meste. Der lurte vi oss selv godt!

Etter at Julianne begynte i barnehage har hun vært syk med feber, oppkast, diaré, hosting og bøttevis med snørr, annen hver uke. Vi fikk en advarsel da vi begynte om at det første året kaninnebære en del sjukdom, både for den lille og de store. Men, så ille som det har vært hadde jeg ingen anelse om.

Swinging
Formen svinger mye…

Husker at jeg leste i en avis for en stund siden at man i en barnehage nå hadde begynt å vaske hendene og munnen til småttisene med sprit. Altså for å desinfisere og få ned sykdomshyppigheten. Det funket som bare det, men det er nok ikke prøvd i vår barnehage. Der har jeg heller inntrykk av at man unngår å vaske barna mest mulig. Julianne er som regel full av sand og snørr i fjeset når jeg henter henne.

Nå kan det jo hende jeg overreagerer litt etter tre dager med ræksjuka. Men, hygiene ER viktig. Det er bra å bli sjuk av og til også. Slik kan man bygge opp kroppens forsvar og produsere antistoffer mot ulumskhetene i luft og vann. Likevel synes jeg det kan fokuseres mer på renhold og mindre på å utsette ungene for alle bakterier som finnes.

Det er foreldresamtale i barnehagen i morgen. Tenker dette blir nevnt, ja…

Dnort

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *