Trening er sunt?

Categories Diverse

Jeg har aldri vært særlig muskuløs. En pingle som aldri klarte å spise mer enn akkurat litt for lite. De siste årene har etinga tatt seg noe opp. Så kom også magen.

For snart fem år siden ble jeg med en kompis på badmintontrening. Etter å ha ødelagt meg litt for ofte på fotballbanen, fant jeg ut at andre treningsmetoder måtte utprøves. Var såvidt innom treningstudio, men fant fort ut at det ble for kjedelig. Ikke er jeg så overvettes begeistret for menn i trange gymklær heller.
 
Jeg trengte en utfordring og badminton kunne jeg jo litt om fra før. Broder'n og jeg drev jo på et par somre på en slags bane. Fiskegarn til nett og banen lagt på den siden av huset der de sjeldest var mye vind. Ble ikke helt som på sommer-OL. Men, vi hadde det moro. Helt til pappa nektet oss å gå mer på bølgeblikktaket for å hente baller. da begynte jeg heller med spydkast. Med veistikker som spyd.

gal mann
Legg merke til størrelsen på høyre arm

Og nå har jeg slått baller (vi kalte dem fluer før, men det hetter altså baller) i fem år og har ikke tenkt å slutte med det første. Magen er ikke borte, men kameraten som dro meg med, er det. Og så har jeg jo tatt over som leder for badmintonklubben. Det jeg ikke hadde tenkt over, var at all slåingen kan få følger for noen av musklene. På bildet over, som er fra våren i år, hadde jeg trent mye og lenge. Jeg slår med høyre arm. Sjekk ut forskjellen i størrelse i forhold til venstre arm.

Ikke bare ser jeg litt merkelig ut. Armene mine er også blitt merkelige. Og helt på slutten av sesongen klarte jeg å skade meg i kneet så mye at jeg først nå kan løpe igjen. Merkelig kne også. Men, badminton er det ikke så merkelig om jeg fortsetter med. Alt for moro til å la være. Får vel heller finne på noe å gjøre med venstrearmen også. Litt venstrehåndsarbeid på jobben skal jeg vel kunne få til…

Dnort

5 kommentarer

5 thoughts on “Trening er sunt?

  1. hvis du ikke liker menn i trange treningsklær kunne du jo bare ha kjøpt treningsklærne ett nummer større. =)

  2. Jeg kan jo ikke gå rundt og kjøpe klær til alle lettkledde mannfolk jeg treffer. Blir litt feile signaler av det…

  3. lurer på om du kan få utjevnet armstørrelsen ved å gjøre nøyaktig det du har gjort de siste fem årene, bare baklengs? Absolutt verdt et forsøk, eller? 🙂

  4. Vet ikke om det funker. Ville vel bare blitt en masse muskler på motsatt side av samme arm…
    Å slutte å trene ville nok ha hatt en effekt. Men, neppe en bra en.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *