En katt forbi

Categories Diverse

Det hender jeg kjeder meg. Da finner jeg på ting. Og den første og beste ide prøves ut. Om det er en god ide vet man ikke før man har prøvd.

Slik gikk det til at jeg for noen uker siden lagde ei kattefelle. Ja, for slikt kan man fort få bruk for. Vi har selvfølgelig verdens snilleste og mest medgjørlige katt. Men, man vet aldri når man kan få bruk for en kattefelle. Så da ble en slik konstruert. Og så tok jeg med meg den lange greia med en krok i enden, som skal brukes når man skal opp på loftet. En god kattkjepp skal man ikke forsmå.


Klar med kattkjeppen
 
Utfordringa ble å finne noe som kunne lokke katta inn i fella. Pusing funka dårlig på nylig fiskemett katt. Og sulten var Minus heller ikke. Men katter er nysgjerrige og ganske så lettlurte. Plan B ble satt i verk. Alle ideer må testes ordentlig og planmessig. Det vil si at Julianne fikk ett oppdrag…


I en kattepine?

Som en ser av siste bilde ble det en delt suksess. Ja, Minus er like hel, altså. Men, det var altså bare halve katta som havnet inne i fella. Juliannes håndtering av kattefella var upåklagelig. Så her var det nok redskapen som ikke holdt mål. Ideen om å ha en kattefelle klar, har derfor blitt forkastet. den tok også for mye plass. Vi satser heller på den allerede utprøvde og godkjente plastposemetoden.

Dnort

2 kommentarer

2 thoughts on “En katt forbi

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *