Krisa over? Har ikke begynt en gang!

Categories Diverse

Da har vi nok svaret på at finanskrisa ikke har slått skikkelig til ennå. Vi er avhengig av 1,3 milliarder kineserne.

Den lave renta og de høye prisene på boliger kommer nok til endre seg drastisk så snart Kinas enorme handelsoverskudd blir for mye å bære. Og mye tyder på at den virkelige krisa er like om hjørnet. Artikkelen under anbefales. Bedre føre var…

http://www.abcnyheter.no/node/107813

Som ansvarlig far har jeg avtalt fast rente på boliglånet for lenge siden. Har ikke noe kortsiktig gjeld hos kredittkortspekulantene. Og jeg jobber i det offentlige.
Med en grei lønn og lavt forbruk regner jeg med at jobben som mannskap på arken er trygg, når kredittflommen kommer…

Dnort

3 kommentarer

3 thoughts on “Krisa over? Har ikke begynt en gang!

  1. Nja… først kommer Portugal, deretter Spania. Så får vi plutselig dårlig nytt fra Japan – de sitter som kjent på informasjonen så lenge de kan og håper på å fikse ting selv (jamfør Toyota og en del andre saker). DA smeller det. Så vil vi jo også se at det offentlige i store land som Storbritannia/USA ikke greier å håndtere gjeldsbyrden de har overtatt fra det private.
    Kina bekymrer meg ikke så mye rent økonomisk. Mer miljømessig, faktisk. Men jeg er enig i at optimismen i finansverdenen kan virke noe uberettiget. Jeg har også tatt mine grep, for å si det sånn…

  2. kingcash: rekkefølgen er ikke så nøye. faller en av dominobrikkene, faller resten i rask rekkefølge. Eller for å bruke syndeflodlignelsen en gang til: Vi tålte det første regnskyllet. Men, siden vi har fjerna all vegetasjon ved siden av denne floden, skal det ikke så mye til for alt blir oversvømt…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *