Terningkast for MGP

Categories Diverse

Grand Prix er det svært så populært å ikke like. Og i år var det ekstra mange som uttrykte stor misnøye med MGP. Var jo vår tur til å betale. Tenker de fleste av kritikerne ikke betaler lisens…

Som vanlig satt vi i stua og ga sangene poeng underveis. Maks score var seks. Noe som aldri har blitt delt ut. Er tross alt MGP vi snakker om. Her er resultatet og litt til:

Første glass rødvin er allerede drukket. Best å bedøve musikksnobben i meg litt på forhånd.

Aserbadsjan – 3 Fin ballade. Grei nok.
Spania – 1 Er jo sirkusmusikk?! Fyren med nisselua valgte rett låt å "delta" på.
Norge – 3 Didrik sang surt i begynnelsen og det visuelle sugde.

Tar en pils og klager litt på Facebook.

Moldova – 4 Teknolåt med bra ntz-faktor.
Kypros – 2 Kjedelig!
Bosnia&Hercegovina – 2 Fikk trekk for fakegitar.
Belgia – 4 Søtt, kosepop.
Serbia – 1 Fy f..n for en dritlåt. Balkan meg langt oppi r…
Hviterussland – 1 Hjalp lite med winx-vinger. Fæl låt!

Nei, her må det nok mer rødvin til!

Irland – 2 Herma etter Norge.
Hellas – 4 Veldig dansevennlig. Ofelas (lokal uteplass) neste.

Får lyst til å ta en tur på byen etterpå. Neste låt får meg til å ombestemme meg.

Storbritannia – 1 Stock, Aitken og f..king Waterman?! Go home!
Georgia – 3 OK, men litt for mye gauling.
Tyrkia – 4 I Muse sine alt for store fotspor.
Albania – 4 Catchy. På dansegulvet igjen.

Kanskje en tur på byen likevel? Må bare ha litt mer rødvin.

Island – 3 Høres ut som Pro Tools har lagd låten alene. Men, grei nok.
Ukraina – 5 Oj, dynamikk, sangstemme og minor chords i samme sang!
Frankrike – 2 Blir ikke med på den festen nei…
Romania – 2 Bare MÅ stå noen glatte svensker bak denne.
Russland – 1 Drit!

Godt man kjøpte en trelitersdunk med rødvin…

Armenia – 2 Dansbar, men kjedelig.
Tyskland – 5 Fin swinglåt fra Tyskland?!

Schåll! Fortjent seier, selv om det var Ukraina jeg stemte på.

Portugal – 3 Koselåt, Fælt språk.
Israel – 2 Syng på engelsk neste gang. Og la for all del ikke Knesset bestemme.
Danmark – 4 Powerballade. Kunne vært en av Heart sine.

Ja, ja, vi slo i hvert fall svenskene…og fikk drukket en masse rødvin. Ble ingen tur på byen…

Dnort

5 kommentarer

5 thoughts on “Terningkast for MGP

  1. jeg likte island jeg:) Hadde allerede planene klare i hodet om hvordan norge skulle kjøpe opp island om Island ble vertsland i 2011, litt ekstra utmark med vulkaner hørtes spennende ut.
    Men for all del, Tyskland var ikke ille de heller:)

  2. Serbias scheisselåt ble sunget av en jålete ladyboy. For meg, var det alt for mye å ikke like der.
    Hadde vært artig med litt ekstra land. Men, nå har vi allerede Sør-Georgia og Bouvetøya som vi ikke gjør noe med. For ikke å snakke om Dronning Mauds Land. Og de vulkanene er for uberegnelige til at jeg vil ha ansvar for dem…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *