Mørketid

Categories Diverse

Vi går inn i den mørkeste og mest dystre tiden av året nå. Så langt nord er det ekstra dystert. Godt man har unnskyldninger for å koble det ut av og til da.

Nå har aldri jeg vært av de som sliter mest med at det er mørkt. Jeg liker det faktisk. Det å ha vokst opp med mye mørke hjelper nok. Men, jeg forstår de som sliter. For jeg kan også kjenne at det er godt når lyset kommer tilbake igjen. Men, at jeg ikke sliter så mye med mørket handler ikke bare om å være vant med det. Det handler også om å ikke fokusere på det. I det hele tatt. Det samme gjelder kulden og dårlig vær. Du trenger ikke å late som om det ikke er der. For det er det og det må det være. Du trenger å rett og slett å tenke på alt annet enn mørket, kulden og hvor fint andre kanskje har det.


“I am the god of hellfire!”

Da kommer Helloween som en kjærkommen anledning til å fokusere på noe annet. Slippe seg litt løs og la alle plager og bekymringer ligge. Man kan si hva man vil om handelstanden og kjøpepress. Men, det er tross alt du selv som går og handler eller lager ting selv. Jeg bryr meg ikke så veldig, bare sluttresultatet er OK. Årets feiring skjedde helgen etter at alle andre gjorde det. Og høydepunktet var ikke kostymene og godteriet, men da vi slo av alle lysene og lekte mørkegjemsel… 


Celebert selskap. Jernkvinnen, Batman og Darth Wader

Og snart er det jul…

PS. Det er mange hverdager innimellom. Også de kan fylles med litt galskap. Bare ikke frik helt ut.

Dnort

2 kommentarer

2 thoughts on “Mørketid

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *