Knask eller kle deg ut…

Categories Diverse

Da jeg var liten var det å kle seg ut noe man gjorde når det var karneval. Ikke sånn karneval-i-rio karneval. Nei, man hadde karneval når som helst. Gjerne på høsten…

Det var ingen som hadde hørt om Halloween, men det å kle seg ut gjorde vi altså likevel. Det er jo greit å ha en unnskyldning for å gjøre det. Nå i helga benytta vi anledningen. Ikke så farlig med den godte-tiggingen. Den har jeg ikke mye sansen for. Men, å kle meg ut gjør jeg gjerne. Jeg var indianer. Høvding Feite Gris rakk jeg å kalle meg, før noen andre gjorde det.


Flaggermusheks

Husets yngste var meget bevisst på at det var heks hun skulle være. Selv om det var en flaggermuskjole jeg hadde kjøpt til henne da jeg var sørpå. Neglelakken måtte være svart og hekser bruker visstnok ikke sokker… Man lærer mye mens man hjelper til med påkledning. Maska som hørte til kjolen forble ubrukt. Den klødde…


Svigermor

Da moder’n var her for noen uker siden stilte hun også opp som heks. Svigermødre blir jo ofte sammenlignet med slike. Hun og fader’n brukte å dra på karneval de også. En gang hadde gamlingen kledd seg ut som spøkelse. Det gamle laken-med-hull-i-for-øynene-trikset funket fint. Og han var meget stolt av å ikke ha blitt gjenkjent på hele kvelden. For en gangs skyld ble han nødt til å holde helt kjeft. Hull for munnen hadde han glømt. Det ble heller ikke drukket eller røyka. Det sto vel noen hundre kroner på spill for den mest mystiske deltageren.


John Kåre og en tørst gjest. JK til høyre…

Etter sammenkomsten hjemme hos oss, ble det en liten tur ut på byen. Der var det mange andre raringer. Noen av dem veldig tørste. En av dem så rett og slett uttørket ut… Folk som jobbet på sykehuset kom med blod smurt utover klærne. Og det var både hekser, helgener og horer å se. Når det gjelder den siste kategorien er jeg litt usikker på hvem som var utkledd og hvem som var på jobb…


Batwitchwoman

Det ble til og med en mulighet for å kle seg ut på mandag. Da var det allhelgensaften. Whatever…
Fest for barna var det på Ofelas, som hadde tatt vare på pynten fra helga. Den skumleste der var nok han som kom som Michael Jackson. Du vet, MJ i barneselskap…

Vi gleder oss allerede til neste år. Da skal hun som da blir syv, være tyv. I år var hun jo heks. Gjett hvorfor…

Dnort

2 kommentarer

2 thoughts on “Knask eller kle deg ut…

  1. kan nesten ikke vente til ho blir åtte. Det e jo bare ett ord som virkelig rimer på det…? 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *