Julegavene i boks

Categories Diverse

Da har pappa handlet julegaver og det var fort gjort! Når man har tilgang til en sak som heter “internett” får man gjort mye på kort tid…

Det sier seg selv at det ikke ble noen selvlagde julegaver dette året heller. Skal man holde finanskrisa i sjakk må man nesten bidra med litt privat forbruk. Og det som ble bestilt var fra en norsk leverandør, tror jeg. Har jo ikke mange jeg trenger kjøpe julegave til. Dels fordi jeg har definert det til nærmeste familie og dels fordi jeg er litt “gnaidd’n”. I tillegg kommer postens ågerpriser på formidling av pakker rundt om i landet. Ja, og det faktum at “folk har alt fra før”.

Under juletreet i år kommer det til å ligge …… Ja, det kan jeg nesten ikke skrive her, men har man skrevet ønskeliste er vel sjansen for å få det man ønsket seg innen rekkevidde. Selv har jeg ikke mange ønsker. Og da blir det vel forbruksvarer som sokker og truser i år også. Kanskje et nytt slips. Julianne syntes jeg så flott ut med slips, så da må man vel begynne å bruke “renneløkka”. Ellers kunne jo en sånn iPholkephorphører vært kjekt å ha.
Nooot..!

Ellers har jeg vært snill i år. Hovedsaklig altså. Sikkert mer enn 50 prosent av tida. I hvert fall i de situasjonene der snillhet er viktig. Altså ikke hele tida. Det hadde rett og slett vært mistenkelig. Folk som er utelukkende snill i alle situasjoner skal man være skeptiske til. Da kan de umulig være seg selv. Altså skjuler de noe. Og det er jo ikke snillt å gi seg ut for å være en annen enn den man er. Dessuten har engler vinger og glorie. Så bare ikke innbill dere noe.

Om noen lurer på om undertegnede har vært snill nok til å fortjene julegave oppgir jeg herved Julianne som referanse…

Dnort



2 kommentarer

2 thoughts on “Julegavene i boks

  1. “hovedsakelig snill”, den likte jeg. Snillhet handler også om ærlighet, så da tror jeg du er over middels (godt over 50prosent av tiden) snill!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *