Julekalenderdager

Categories Diverse

Julekalendere er jo så in for tida, så da har jeg lagd en jeg også. Dvs. skal du følge med på den må du kjenne meg godt nok til at vi er venner på Facebook. Altså er den en smule eksklusiv…

Eller, siden dette legges ut som “offentlig” kan mine oppdateringe finnes, bare man vet hvordan og etter hvem man skal søke. Adventskalenderen som begynte allerede 1. søndag i advent, er en musikalsk en. Man får servert en julelåt hver dag. Og siden NRK har vært så “elskverdig” å lage en egen radiokanal som bare spiller julemusikk (NRK Julemusikk), blir det ikke de vante traverne som legges ut av meg.
I år et det 14 året jeg setter sammen et splitter nytt julealbum, med sanger jeg har funnet på nettet. (Til privat bruk.) Så jeg har en viss erfaring med å lete opp musikalske edelgraner i jungelen av plastikktrær…


Snytung Pasvikfuru.

Så er du er litt interessert i annet enn new-age aktig spiritualisme, eldgamle julesanger sunget av barnekor og musikk som du ikke nødvendigvis har hørt hundre ganger før, er det bare å “tune” inn på Facebook. Jeg lover plenty med overraskelser og masse artig og julete musikk. Det meste av det akkompagnert av bilder eller videoer fra YouTube.
Siden jeg begynte å legge ut musikk allerede 27. november er det allerede kommet opp i 9 låter. Og før vi er ferdige skal det være hele 28 låter i sekken. Nok til et dobbeltalbum. Et album som ennå ikke er å få kjøpt.


Juletretenning i Kirkenes 27.11.11

Kos dere med julemusikken og alt det som hører med. Her er en smakebit: (I want) A rockin’ Christmas

God advent!

Dnort


2 kommentarer

2 thoughts on “Julekalenderdager

  1. Pasvikfurua står og skinner rett utenfor på jobben. Kl. e 09:40 og man kan skimte litt dagslys over Prestefjellet. Ellers temmelig tussmørkt. Blir fin jul. Sny har vi og kladt nok.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *