Tilbake igjen

Categories Diverse

Dramaet bak:

Da jeg kom hjem fra ferien hadde bloggen vært borte fra netter siden 31. juli. Jeg klagde til bloggeier og fikk dette svaret:

Hei
Problemet er at Norid, som driver toppnivådomenet .no og vedlikeholder den
sentrale databasen for alle norske domenenavn, på en eller annen måte har
“mistet” abcblogg.no. Alt fungerer hos oss, og alt fungerer hos vår registrar,
men Norid som har ansvar for den tekniske driften av navnetjenesten, slik at
norsk Internett er globalt tilgjengelig til enhver tid, har ikke lenger domenet
i sin database.
Kort fortalt, alt fungerer, men adresser som peker til abcblogg.no peker ikke
noen steder.
Vi vet ikke hvordan dette kan ha skjedd (det skal i teorien ikke være mulig),
og det er dessverre ingenting vi kan gjøre. Vi må bare vente til Norid får lagt
domenet inn i dataabasen igjen

Min mail til disse Norid-folka:

Ber om at dere snarest mulig gjenoppretter domenet mitt:
 http://pappapasserpaa.abcblogg.no/

Ut fra opplysninger i artikkelen jeg har lagt ved og som er publisert på
deres side, finnes det ingen grunn til at min blogg skal kunne forsvinne
fra nettet.
http://www.norid.no/nytt/databasevask.html

Svar fikk jeg samme dag:

Vi har mottatt oppdatering fra eieren av abcblogg.no, og ditt underdomene skal etter planen begynne å fungere igjen i løpet av dagen.

…og nå er jeg tilbake…

Rakk dere å savne meg? 

Dnort

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *