I medienes søkelys

Categories Diverse

For en stund siden havnet vi i VG pga. katta. Og nå har det skjedd igjen. Dvs. ikke i VG, men i en av de månedlige publikasjonene. Foreldre & Barn er et magasin for….eh, foreldre og barn. Og de ville gjerne snakke med undertegnede om blogging.

Se vi e på nett!
Et av bildene som ble brukt i reportasjen

En gang i mai i år hadde vi besøk av en journalist med fotograf som var på reportasjetur her i Kirkenes. Resultatet av turen deres er nå publisert i siste nummer av Foreldre & Barn. Hele tre sier er viet PappaPasser På-bloggen du nå leser. Skulle man være interessert i å lese den er det altså september-nummeret det handler om. Der står det også en artikkel om en samisk barnehage som finnes her oppe.

Journalister
Julianne ble fort venner med pressen

Blekka er full av søte småbarn og forstandige foreldre, så hvorfor de ville ha meg med er jo en gåte. Mange gode tips finner man også der. Visste du for eksempel at foreldre til barn som biter, ofte har skyldfølelse? Og at hvem som helst kan oppleve problemet! Jeg ble litt urolig da Julianne begynte å tygge på sofaen her i dag. Det sto nemlig at "selv om barnet etter hvert forstår at det er galt, vil bitingen ofte fortsette som en impulshandling". Og alle vet at har man først fått smaken på møbler, ja da er det ingen vei tilbake…

Det var faktisk mye interessant å lese i bladet og om man ikke er allergisk mot reklame, som F&B er smekkfullt av, så kan det anbefales å bla litt i det. En dame i barnehagen som abonnerer på bladet kommenterte at det var fint å endelig kunne lese om noen andre folk enn de fra Oslo-gryta. Og en annen dame mente jeg tok meg bra ut på bildene. Så det har jo blitt lagt merke til at man byr seg fram som en annen tøyte til hvem som helst i pressen.

Uansett vil PappaPasserPå-bloggen fortsette ufortødent videre så lenge folk gidder å lese den. Kommentarer er jo også morsomt å få. Så bare kommenter i vei. Om du tør…

Dnort

5 kommentarer

5 thoughts on “I medienes søkelys

  1. Artig, skal se etter deg på neste venteværelse jeg er innom! Følg med på statistikken om besøket øker, regner med du fikk slengt med en link til siden…

  2. Adressen til siden er selvfølgelig med. Og besøket har økt noe. Men, jeg tror av en eller annen grunn ikke folk som leser sånne blader er så veldig interessert i hva som skjer på nettet.

  3. “Men, jeg tror av en eller annen grunn ikke folk som leser sånne blader er så veldig interessert i hva som skjer på nettet.”

    Døh, den kommentaren der tror jeg du skal bite i deg. Det finnes forum på forum for mødre som sitter hjemme på permisjonspenger og kontantstøtte, og de referer støtt og stadig til dette bladet.

  4. Okei, må jo balansere litt, så du ikke tror jeg er en surmaget kjerring. Slenger innom bloggen din av og til, har på en måte litt samme interesse som deg… barn og sånn… og så er bloggen din bra, og du skriver bra, og jeg leser bra.

    Dersom jeg kommer over F&B så skal jeg se etter deg!

    ha det bra!

  5. Takk for tilbakemelding Ikke Nybakt Lenger.
    Mine antagelser er vel bare delvis korrekte. Nybakte foreldre er ikke likedan alle sammen.
    Men, min erfaring er at det om man som nybakt mamma går inn på nettet, ikke handler om noe særlig annet enn barn og barn og barn og amming osv…

    Altså, alle er ikke likedan. Men, når mange nok er likedan, kan man begynne å snakke generelt om en gruppe.

    Så, om du som leser denne kommentaren surfer rundt på nettet og like gjerne fordyper deg i syrerock, politikk og kosmiske fenomener (bare eksempler) så er du ikke en av dem som bare tenker på barn og amming. Men, det betyr ikke at det er mange andre som gjør det…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *