Jeg har startet danseskole!

Categories Diverse
Nå er det jo ikke slik at jeg faktisk driver noen danseskole. Men, i det siste har jeg hatt noen telefonsamtaler som kan tyde på at jeg burde…

Etter lang motstand ble jeg nødt til å skaffe meg en mobiltelefon, for krisetilfeller. Det har siden dette vært en del pågang fra folk som skal ha tak i den som driver ”danseskolen”. Hvilken danseskole det gjelder har jeg ikke helt fått tak i. Men, det er stort sett trøndere som ringer. Kanskje gjelder dette en egen trønderdans, hva vet jeg.

Her kommer et lite utdrag fra en samtale jeg nylig hadde med en mann som tydeligvis hadde en datter som likte å danse:

Trønder:

Det her e pappan te ho Tanja. Ho kain itj kom på dains i dag fordi ho e sjuk.

 

Meg: Jahaa…?

 

Trønder: Jau, ho e bærre forkjøla. Å ho vært nok likar i mårra.

 

Meg: No hadde ikke æ tenkt å dainse verken med Tanja eller nån andre, med det første…

 

Trønder: Ho plei no å dains med han Benjamin da…

Meg: Og alt det her fortell du mæ fordi?

 

Trønder: Jau, det e no æ som plei te å kjør ho på dainsen og æ tenkt no æ sko sei i frå i faill ho vart ætterlyst i ættermiddag.

 

Meg: Så du kjøre ho på dainsing? Du har kanskje veldig god råd og en jævlig rask bil?

Trønder: Nåååh, det vil æ no itj sei…

 

Meg: Du bor i Trondheim eller…?

Trønder: Jau, vi heild no tel på Byåsen.

 

Meg: Bruker du lang tid på å kjøre ho Tanja på dains?

 

Trønder: Litt over ein halv time, tru æ…

 

Meg: Ja, da har du i sannhet en rask bil!

 

Trønder: Det e no ein heilt vanlig Opel.

 

Meg: Sjøl trur æ med min like vanlige VW ville brukt en heil dag!

 

Trønder: Ein heil dag!? Det kain då itj stæm?!

 

Meg: Jo, når man bor i Kirkenes, som vel e så langt unna Trondheim man kommer uten å kjøre ut av landet, e ikke en dag så mye.

 

Trønder: Har æ itj kommen tel dainseskolen da?

 

Meg: Tja, foreløpig finnes det ingen dainseskole akkurat her kor æ e no. Men, æ kan jo dainse både swing, vals og litt gammeldains…

 

Trønder: Så du e itj leder for dainseskolen i TRONDHEIM som ho Tanja går på?!

 

Meg: Det e ikke nødvendig å rope. Æ høre dæ godt. Nei, æ har nok aldri truffet dattera di.

 

Trønder: Kuinn du itj bærre ha sagt frå med ein gong?!

 

Meg: Vel, no hørtes du så sikker ut at æ nesten måtte sjekke fakta først. Dessuten e det ikke så ofte at noen ringe mæ…

 

Trønder: ”klikk”…..
Så viser det seg altså at jeg har overtatt et nummer som før har tilhørt en trønder som har drevet danseskole. Dagens mobiltelefoner kommer ofte med en del ballast. I tillegg til alle andre plager man får med økt tilgjengelighet og tekniske problemer, må man regne med å få noen underlige oppringninger fra folk som tror du er en annen. Godt at det for eksempel ikke var krigsforbryteren og mafiabossen Bojan Milankovic sitt forrige mobilnummer jeg overtok…

Dnort

 
 

2 kommentarer

2 thoughts on “Jeg har startet danseskole!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *