Vi teller ennå måneder…

Categories Diverse

Nyforelskede par teller gjerne måneder. Hvor lenge har vi vært lykkelige liksom. I tilfelle vår lille solstråle (joda, litt forslitt uttrykk, men…) teller vi ennå måneder.

JULIANNE
Gi meg en J! Gi meg en U! Gi meg en… eeeeh… har vi nok klosser?

I dag blir Julianne 14 måneder gammel. Det lukter kake i huset. Mest fordi mora baker en kake til farens bursdag om to dager. Men, det blir nok en smak på den lille kakemonsen vår også. "Kake" har hun selvfølgelig lært seg å si. Det og "godte!" Det viktigste først…

Ja, vi øver jo på litt andre ting også. Viser man henne en bilde av en ku sier hun "møøø", men det hender at både geita og sauen også sier mø. Kanskje synes hun det er like greit at alle dyrene snakker samme språk? Og selv om mye av det hun sier er mest gibberish er tonefallet på plass. Dette er uten tvil en Finnmarking.

Så etter 14 måneder på utsiden (av mors mage) ser ting til å gå helt etter planen. Ikke det at vi har noen plan. Men, hadde vi hatt en hadde den nok sett ut akkurat som hendelsesforløpet så langt.
Gratulerer med dagen, Julianne!

Dnort

4 kommentarer

4 thoughts on “Vi teller ennå måneder…

  1. Gratulerer med dagen, Julianne! Hilsen fra Kaja på snart 7 måneder, og mammaen og pappaen hennes. Kaja har lært seg å si Mamma, men det betyr bare “Jeg er sulten” siden hun sier det selv om det er pappa som sitter med grøten. :o) Og Kaja har lært seg å skarre på r’ene, så hun er nok en bergenser!

  2. Gratulerer med dagen trond. ^^
    kos dæ med kaka å hils madammen å Julianne fra oss på den rette sida av fjorden.

  3. Har blitt kalt mamma jeg også. Vi gutta har jo litt østrogen i kroppen vi også, så det går vel greit.

    Madammen jobber hele helga, så det blir bare Julianne og meg i bursdagsselskapet…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *