De store linjer

Categories Diverse

Tenkte bare jeg skulle dele et bilde med dere som jeg nå ser har noen kvaliteter som på tidspunktet det ble tatt, ikke var tilsiktet. Eller det tror jeg da. Det er fruen som har tatt det, så hvem vet…

Hilsen fra fjellet
Far og datter prøver ut steiner

Når man skal komponere bilder (og det kan man jo også gjøre når man tar foto) bør en prøve å få linjer i bildet til å passe sammen. i dette bildet står vi "riktig" både i forhold til stien, steinene, skogen bak og formen på fjellet. Tilfeldig eller planlagt? Fruen har jo fusket litt i akvarellfaget, så hvem vet.

Ellers er jo Prestefjellet som vi bor på fullt av slike tilsynelatende tilfeldig plasserte steiner. Det kan se ut som en høyere kraft (la oss kalle han/henne Gudrunn) har spilt klinkekuler og blitt avbrutt midt i spillet. Det kan jo ha en naturlige forklaring også. Med en isbre som bare tinte bort før steinene havnet i havet eller ble most til grus, men jeg går for klinkekuleteorien. I hvert fall når jeg om ikke lenge skal forklare Julianne hvorfor steinene ligger der.  Jeg får si som en kar fra plassen jeg vokste opp, brukte å si: "Ka ska man med onga om man ikke kain lyge før dæm?!"

Dnort

2 kommentarer

2 thoughts on “De store linjer

  1. Nå mistenker jeg vel deg for å ha noen år fler på baken enn Julianne. Så det forundrer meg ikke så mye at du ikke kjøper klinkekule/Gudrunn-teorien min.
    Det er jo det som er så fint med barn. De forholder seg ikke så ofte til absolutte sannheter og bekreftede teorier.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *