Julegaveliste

Categories Dikt og slikt

Hver gang jeg blir spurt om det, blir jeg svar skyldig. "Hva ønsker du deg til jul?" Dette spørsmålet har de tre siste månedene før jul, alltid plaget meg. Ikke det at jeg ikke ønsker meg noe, men jeg husker det aldri når jeg blir spurt.

I år skal jeg skrive det ned.
Lage en lang liste.
I år skal alle ønsker med.
Ingen tid å miste.

I år skal jeg ha så mye gøy
med gavene mine.
I år skal prisen være høy
og pakkene fine!

For midt i tidenes kjøpefest
kan man jo ikke,
være en sur og sær gjest
som ikke vil drikke.

Drikke en skål for kapitalen.
Renta som er lav.
Aksjer i den hellige gralen.
Gullkalven i fritt trav.

Så jeg ønsker i pose og i sekk.
Pakker harde og tykke.
Og så ønsker jeg meg langt vekk,
til barndommens lykke.

PS. Monty Python's spesialutgave av Life Of Brian kunne jo gå an…

Dnort

7 kommentarer

7 thoughts on “Julegaveliste

  1. flott at du egentlig ikke vil være med i julegavekaoset. da e våres julegave herved oversendt – Ha en FIIIN Jul!
    Da fikk e jammen mæ råd til å kjøpe mæ Call of Duty 4 likavell – o jul med din glede!!!! Takk skal du ha =)

  2. De som leste helt til slutten får vel med seg at jeg på tross av min aversjon mot kjøpepress, ønsker meg noe likevel.
    Og ja, jeg skal nok kjøpe noen julegaver i år også.
    Lista mi er forresten lenger.
    Mer kommer senere.
    Skal bare hykle litt om gangen…

  3. ja det hørtes bedre ut^^
    forøvrig, Torunn å dem har vasa så vi har fått julegaven til Julianne hit. Vi kan jo sende den, hvis ikke dåkker kommer hit engang før jul uansett.

  4. Lurt å være ute i god tid, jeg tror jeg skal følge ditt eksempel en dag jeg har skrapt sammen litt tid… Bare en måned til jul nå!

  5. Han ville nok lyse opp som et juletre i desember om han fikk Pondusbok 6 og 7, Ponduskalender, Knut Nærums siste bok, Monty Pyton dvd, badmintonutstyr, fred på jord og snill kjerring.
    Noen av tingene kan være vanskelige å skaffe..

  6. Snille kjerringer: Finnes det..?
    (Og vil vi egentlig ha det…)

    Joda, jeg ønsker meg bøker. “Far på ferde” av Klaus J. Sonstad (Odin Jensenius) høres ut som en interessant bok. Også i forhold til det jeg arbeider med.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *