Oppbyggelige tider

Categories Diverse

Med nytt år følger nye forsetter om et bedre liv. Det gjelder å finne på sunne og oppbyggelige aktiviteter som kan hjelpe på den evig dårlige samvittigheten. Slutte med noe som ikke er bra eller begynne med noe som er ubra. Eller slutte å love ting man ikke kan holde…

For egen del har jeg ikke noe nyttårsforsett. Og det er flere grunner til det. Så gjennomsnittlig som jeg er, er følgende utfall mest trolig:

Slutte å røyke: Legemiddelindustrien ville vært de eneste som tjente på det. Nicorett og Nicotinell og all verdens røykeplaster og piller selger som nybakt møkk disse dager. Nei, jeg fortsetter å sponse tobakksindustrien en stund til.

Legogjengen
Oppbyggelig aktivitet

Begynne å trimme mer: Jeg trimmer allerede en masse. Når jeg likevel legger på meg er det kun et for høyt inntak av mat og drikke som er problemet. Jul hjemme hos mamma fører bare til at alle musklene blir erstattet av mageflesk. Folk flest kjøper seg et årskort på et trimstudio like etter nyttår. Fint for trimstudioene…

Spise/drikke sunnere: Sunne ting er dyre og potensielt livsfarlige. Usprøytede grønnsaker f.eks. koster flesk og kan være full av utøy og basiller. De er jo ikke sprøytet! En slik grønnsak, kanskje fra et fair-trade land i Afrika, kan føre til at du selv ender opp som grønnsak. "Mann i koma etter at hjernen hans ble spist opp innenfra av den lille hjernegnafsebillen."

Lese flere bøker: Folk flest leser bøker som ikke gir dem noe tilbake. Etter 100 krimromaner eller sagaer om isfolk er du fortsatt like dum som før. Jeg er ikke noe bedre. Leser jeg noe, handler det nesten alltid om musikk. Og jeg sitter da igjen med mengder med unyttig viten som jeg ikke kan bruke til noen verdens ting,

Bruke mer tid på familien: Om jeg brukte mer tid på familien ville bl.a. viktige betraktninger som dette ikke blitt skrevet. Dessuten vet jo alle at det er når man begynner å snakke sammen at alle problemene dukker opp… 

Dnort

2 kommentarer

2 thoughts on “Oppbyggelige tider

  1. Nå har jeg lest side opp og side ned til øynene ble store og våte… Jeg lo av og til så jeg nesten ramlet av stolen. Morro! Å “Lille Petter Edderkopp” da…
    Har vært så frekk å linke til siden din fra min. (Skulle bare gi beskjed, greit å vite liksom!) Ha en fortreffelig helg!

  2. Takk!
    Godt merd litt feedback av og til.
    Har vært litt slapp med postinga i det siste.
    No blir det nok litt mer fart på sakene.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *