Mer navlelo

Categories Diverse

De som har fulgt lenge med på denne bloggen, har fått med seg at jeg gjerne presenterer egne forskningsrapporter en gang i mellom. Rapporter som baserer seg på gjetninger, spekulasjoner og fantasifulle tankesprang. Men, like fullt, rapporter.

I september 2005 presenterte jeg en egenprodusert rapport fra forskningen omkring navlelo. Mer navlebeskuende forskning skal man vel lete lenge etter. Nå viser det seg jo at om jeg gjør slik forskning gratis, så sitter det flere med dyre stipendiater og får godt betalt for å pirke i egen navle. Som denne karen nylig gjorde. Tre av sine beste år brukte han på denne forskningen!

Men, hvorfor stoppe der? I disse krisetider gjelder det jo å få økt sysselsettingen. Og sitter du hjemme hver dag har du tid nok til å berike verden med flere selvstudier. Temaene bør vel ligge i dagen, for å si det sånn. Her er forslag til tittel og undertittel for noen av disse studiene som sikkert kan gi mange mennesker en meningsfull framtid:

Tålakris: Dannelsen, funksjonen til og historien bak ansamlingen av "lakris" mellom tærne.

Rompe- og armhulehår: Hår på klamme og fuktige plasser sett i historisk perspektiv.

Ørevoks: Biprodukt eller ubrukt ressurs?

Fra fis til flatulens: En språklig reise i det norske språks bakevjer.

eller en for de barske:

Sengemidden: Venn eller fiende?

Go ahead. Bare forsyn dere. Her er nok til alle. Kroppen er spennede dere…!

PS. Om noen vil forske på kroppen min er det mulig. Send inn tema og bilde av deg selv. Så kan vi diskutere det over et par glass rødvin…

Dnort

4 kommentarer

4 thoughts on “Mer navlelo

  1. Jeg mistenker deg for å prøve å skremme bort lesere av bloggen med, denne forskningen, enkelte mener nok at det kan være grisete.

    Personling har jeg forsket litt på egen kropp, blandt annet hvor mye vann klarer kroppen å ta til seg uten å late vannet. Jeg stoppet på 9 pint, vannet kom ut igjen i ca en liters mengde hver 30-45 minutt.

    En kompis har en sønn på 3 år som gjennomførte et liknende forsøk, dog noe ufrivillig som følge av bading i basseng kombinert med begrensede svømmekunnskaper. Det er usikkert hvor mye vann han klarte å drikke men, han tømte tanken 4 ganger i løpet av 1 time etter endt bading.

  2. Jeg har ikke opphavsrett til kroppen din, men jeg må da vel ha leasing eller leie av noe slag? Mener bestemt at du ikke kan love den bort til hvem som helst.
    Hvor er den kontrakten..?

  3. Børge: Interessante resultater der. 9 pint var nå voldsomt da! Det som går inn må ut igjen. Må ha vært en liten bergenser som tok inn så mye vann med kjeften…

    Fruen: Jeg trenger jo ikke holde alt jeg lover, til andre…

  4. Dnort: Det var ikke en liten bergenser, men et lite basseng… 🙂

    Denne posten hadde jeg oversett, beklager. “Tålakris” – genialt ord som beskriver noe jeg kjenenr godt til! Uttrykket er herved adoptert.

    Kan du repetere navnene på tærne også? Du hadde noen gode navn for noen år siden, nå trenger ungene mine dem. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *