Angrep er det beste forsvar

Categories Diverse

Når man skal komme unna med noe man ikke får lov til, er personangrep tingen. Røkke og Co. har forstått dette. Norske politikere har ikke snøring.

Må bare kommentere "stormen" rundt Berit Kjøll og Aker salgene. Røkke og Co. sine planer for å tilrane seg mest mulig verdier fra Aker, ble i siste liten avslørt. Og nå har de klart å få dette til å handle om den offentlig oppnevnte styrerepresentanten og informasjonen hun kan ha fått. Det skulle egentlig handlet om hvordan næringslivstoppene rævkjører norske arbeidstakere og plyndrer til seg store verdier midt i finanskrisas kaos. Men, neida, vi tar kjerringa som prøver å ødelegge hele greia…

Dette minner meg mye om en vellykket manøver jeg gjorde etter at broder'n og jeg hadde satt huset på hode mens de gamle var på fest. De kom tidlig hjem og tok oss på fersken mens vi satt inne på kontoret (ulovlig område for oss) og bladde i pappas smussliteratur (klassiske Cocktailblader fra 70-tallet). Storebror (jeg) klarte å vri det hele over til å handle om uansvarlige foreldre. Våre synder ble fort tilgitt og i stedet var det pappa som fikk gjennomgå.

Angrep er det beste forsvar. Men, timingen er avgjørende. Røkke-ligaen angriper midt i påskeferien…

Nei, drit i finanstoppene. Les heller om Eskils bedrifter i uka som gikk. Genialt morsomt!

Dnort

2 kommentarer

2 thoughts on “Angrep er det beste forsvar

  1. Kjenner det koker i toppen når jeg tenker på disse “finansakrobatene” som avbildes oftere i Se&Hør enn i Dine Penger! Grr…
    Men så leste jeg om mental kukstørrelse og smilet kom fram igjen:-D

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *