Vi spiller

Categories Diverse

Alle gode forsetter om å komme seg ut i marka på ski kan utsettes litt. Vi må bare spille litt først. Påska er jo også tid for å dyrke inneaktiviter. Det var jo tross alt ikke før på 3.dagen at Jesus gikk utendørs…

Vi diskuterte det Julianne og jeg. Det at vi liker å spille. Hun spiller dataspill, mens jeg spiller musikk. Jeg liker ikke dataspill, men det gjør hun og mammaen. Men, understreket hun, å spille musikk liker hun også. Så der liker vi det samme. Sånt er viktig. Å like det samme. Hun har altså konkludert allerede nå: I et hvert forhold er det viktig å ha noen fellesinteresser.

nintendogirl
I himlens hender

Ellers er det gjerne "litespillet" til mamma, eller Nintendoen som det kalles, som er favoritten. På Wikipedia står bl.a.: «Ninten» kan oversettes til «la himmelen styre lykken» eller «i himmelens hender». «Do» er en vanlig suffiks for butikker og laboratorier. Dette kan man spille over alt. Mens dataspill på PC også spilles, men i mindre omfang. PC-spillene er av de mer pedagogiske slaget. Labbe Langøre og Josefine er begge kaniner i ulike spill, som veileder de små gjennom ulike oppgaver.

Hvorfor kaninene med ett er blitt så pedagogiske, er et mysterium for meg. Men, så er jo påska, tiden for mysterier. Flere mystrier finner du her. Ellers har jeg tidligere skrevet om påskekrim og hva jeg tenker om den saken.

Akkurat nå sitter Julianne og venninna og jobber med et puslespill i lag. Så her spilles det fortsatt. Skiene får vente litt til…

Dnort

2 kommentarer

2 thoughts on “Vi spiller

  1. Nå er det ikke evnen eller muligheten til å lære det står på.
    Er vel heller viljen til å bruke tid på det som er totalt fraværende…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *