Number nine…number nine…number nine…

Categories Diverse

Om du er av de innvidde skjønner du straks hva overskriften handler om. Og du vet også hva som er så spesielt med datoen i dag, bortsett fra at den inneholder tre 9-tall.

Mens andre så smått har begynt å glede seg til jul, har jeg allerede fått åprets beste julegave allerede. Det vil si: Den har ikke kommet fram ennå. For her jeg bor må man kjøpe slikt på internett. Og julenissen leverer heller ikke utenom sesongen. 
Liker du The Beatles? Om ikke, vennligst surf videre på nettet. For de av dere andre som ennå ikke har skjønt hva det er med dagen idag, les videre.

ørens lyd
Julianne tok bilde av pappa som hører musikk

I dag 090909 gis alle albumene til The Beatles ut i ny remastret utgave og med stereolyd der dette før manglet. For egen del vil det si at jeg kjøper hele raklet på nytt for fjerde gang! Først hadde jeg dem på kassett, så på plate (LP), så på CD. Og nå altså på nytt på CD, men i forbedret utgave. Og det hele er putta opp i en snasen liten boks med ekstra fine cover mm. Oh, salige stund uten like…
 
Denne situasjonen kan minne noe om en stripe fra Tommy og Tigeren der Tommy går i ukesvis og venter på en hatt med rotor oppå, som mammaen har bestilt til han pr. post. Sjansen for at jeg blir så skuffet som Tommy ble da han endelig fikk hatten, er små. Men, så venter jeg heller ikke at boksen med CD-er skal kunne hjelpe meg med å ta av og fly ut over byen. Vel, helt sant er ikke det. Jeg forventer mange flytimer. Men, da på musikkens vinger. Trenger bare å få flyvetillatelse fra resten av familien…

Dnort

1 kommentar

1 thought on “Number nine…number nine…number nine…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *