Føling i fjæra

Categories Diverse

Norsk film var tidligere kjent for å innholde mye "føling i fjæra". Og da snakker vi ikke medisinske symptomer. Etter å ha sett den nye operaen fra sjøsiden tror jeg jammen arkitektene må ha hatt litt sukkersyke likevel….

Man har plassert noe som ser ut som en stabel med lefser eller en mislykket napoleonkake nede i fjærsteinene. Når man ankommer Oslo havn med danskebåten, skal man vel vokte seg vel for å kritisere kultureliten. Men, jeg ser det jeg ser… 

opera
Oschloo!

Mitt forhold til opera er ellers temmelig ikkeeksisterende. Jeg bryr meg like lite med opera som jeg bryr meg om romfart. Det er artig at de som synes det er moro får holde på med det. Men, det er litt irriterende at noens hobbier skal koste så astronomisk mye…

Dnort

4 kommentarer

4 thoughts on “Føling i fjæra

  1. Wow, Dnort.
    Hva med fotballbaner og fotballsparkere. Ikke helt gratis det heller!
    Hilsen Opera- om ikke elsker, så i alle fall; operaliker. Som sågar synes det nye operahuset vårt er ganske flott.
    Og som så “finkultur” (les; ballett) midt på torget i Kirkenes ifjor sommer

  2. Ja, da er vi vel uenige da…
    Sammenligningen med fotball er litt søkt. Men, hva med å kaste litt penger til andre musikkformer som vanligvis ikke ansees som fine nok?

  3. Jo…operaen…skjønner. Kostet mye penger, jeg er helt enig. Det var den hobbyen.
    Jeg irriterer meg omtrent like mye – kanskje mer – over at de rev gode gamle Holmenkollen, og bruker over en milliard på å bygge en ny. Skihopp er da også en ganske snever interesse? Og en milliard(eller har det blitt to-tre nå?) kunne man fått veldig mye annet fint og nyttig for her i verden.
    Men men, de får holde på. Og de holder jo i det minste en bitteliten del av byggebransjen i arbeid.

  4. Holmenkollenmisæren eller hva man etter hver kommer til å kalle det, er et godt eksempel på hva man kunne lurer godtroende politikere til rett før finanskrisa satte inn. Og bordet fanger, så nå må de bare fortsette å pøse på.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *