Helgardering

Categories Diverse

Livet er fullt av valg og ofte får man lyst til å helgardere. Det er bare så sørgelig sjelden at det er mulig. Og, som i forballtippingen som uttrykket stammer fra, koster det gjerne mer enn det smaker.

Da jeg ennå drev og utdannet meg satset jeg på fag som skulle gi meg flest mulig valgmuligheter i yrkeslivet. Jeg klarte aldri å bestemme meg for hva jeg skulle bli. Økonomi og administrasjon hørtes jo så pass generelt ut at det burde kvalifisere meg til nær sagt hva som helst. Og joda, de første årene etter avslutta skolegang jobba jeg både på bibliotek, bensinstasjon og lakseslakting. Men, det var vel ikke helt der jeg hadde tenkt meg.

Kanskje burde jeg tatt mere utdanning. Flere år på universitet med mage ulike fag og doktorgrader. Og så …hadde jeg nok vært overkvalifisert og uhelbredelig studienerd. Nei, helgarderinger er kanskje ikke noe for hverdagen?


Litt av alt: Is, multekrem og karamellpudding

På et av julebordene før jul valgte jeg litt av alt. Både til middag og dessert. Det var også en helgardering jeg burde stått over. Har slitt med magen siden da. Kanskje ikke maten sin feil, men velger man alt har jeg for ofte konkludert med at det ikke var noen god ide, til at det bør anbefales.

Akkurat nå sitter jeg og skriver på bloggen samtidig som jeg prøver å få med meg hva som sies på Herreavdelingen på radio. Og det går ikke så bra akkurat. Anner ikke hva Bjelke og Co. egentlig snakker om. Nok en feilslått helgardering. Eller multitasking som det vel kan kalles. Tror jeg går i stua og ser TV. Om jeg da klarer å mestre det å se OG høre samtidig…

Dnort

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *