Multeferie

Categories Diverse

Julianne og jeg er på vei til min mor på en slags multeferie. Dvs. jeg skal plukke multer. Julianne slipper.

I uka som gikk hadde jeg planlagt flere turer rundt omkring Kirkenes. Det ble med en tur pga. Juliannes ett-eller-annet med feber. Men, på den ene turen hentet jeg ned 5 kilo med stor bær. Så jeg kan ikke klage.


I bærmarka

Litt av sjarmen med å plukke multebær er at man slett ikke kan være sikker på hvor den er og hvor mye man finner. Og så kan man komme over slike små, bortgjemte myrer som jeg fant. Der diger bær står tett i tett og alt er modent. Da spiller ikke været, mygga og andre viderverdigheter særlig stor rolle. Se for deg Scratch (i animasjonsfilmen Istid II) som kommer til nøttehimlen. Ikke så ulikt meg på multemyra.


My Preeesciousssss

Dnort

3 kommentarer

3 thoughts on “Multeferie

  1. Det ser deilig ut! Finner ikke sånne bær der jeg bor… Besøker siden din for første gang etter å ha sett mange fine kommentarer fra deg hos Jakob. Ville bare si Hei!

  2. Hei til deg også Gunhild.
    9cko: Du kan kanskje trene opp hunden din til multehund? Hadde vært kjekt med en liten turkamerat som leder deg direkte til slike bortgjømte myrer med nammenam.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *