Kiff Kiff Kiff!

Categories Diverse

Kirkenes har som alle byer med litt ambisjoner, et fotballag som gjør det bra. Etter å ha vunnet serien i år var det i dag klart for kvalifisering til 2. divisjon. Fra Tromsø kom et lag som også  hadde gjort det skarpt i år…

Joda, det er snakk om IF Skarp som jeg mener en gang for lenge siden ble ledet til spill i toppserien av Finlands nåværende landslagstrener, Stuart Baxter. Nå måtte de altså en tur til Kirkenes for å få sjans på igjen å spille litt lenger opp i divisjonene. 520 tilskuere hadde møtt opp for å heie de blå-hvite KIF-spillerne fram til seier.


Innmarsjen gikk opp i røyk

Det hele åpna bra med neonrød fosforrøyk og et tidlig Kirkenes-mål. Men, gjestene fra Tromsø ville det annerledes…

Nei, vettu hva? Dette gidder jeg ikke! Fotballjournalistikk er noe av det kjedeligste jeg leser, så jeg skal ikke belemre dere med hver minste detalj fra denne kampen. Var jo litt artig å oppleve tilløp til fotballstemning her i Kirkenes. Og så kunne man vinne en varmepumpe på inngangsbilletten. Men, ellers var det lite å rope hurra for. Og for en gammel TIL-supporter var heiaropene som kom fra KIF sine tilhengere, ynkelige greier. Faktisk så konsentrerte man seg mest om å rakke ned på motspillerne og dommer. Og så hørtes det ut som om maraton i fantasiløs banning ble avholdt samtidig. Tragisk!

Skarpgutta dro hjem med en høyst fortjent 4-3 seier og er mest sannsynlig 2. divisjonslag neste sesong. Det beste med denne kampen var at dette var siste gangen undertegnede på en lørdags formiddag, ble tvunget til å høre “Simply The Best”. Tina Turner og blodfansen hennes avslutter sesongen i Tromsø neste helg. God tur…

Dnort

4 kommentarer

4 thoughts on “Kiff Kiff Kiff!

  1. Forstår ikke fotball, forstår det ikke, nei det er noe jeg ikke har peiling på…bare for å understreke. Har sikkert noe med at jeg har en fotballentusiast ved min side…og da blir jeg ekstra negativ…bare for å understreke. 🙂

  2. MAGMA: Fotball er vel egentlig et substitutt for krig/slossing. Er ikke så rart om mange jenter ikke forstår. Er egentlig helt greit det.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *