Stein i sikte

Categories Diverse

Jeg har alltid vært glad i stein. Ikke sånn geolog-glad. Jeg trenger ikke vite alt om steinen. Jeg er bare facinert av alle de rare steinene. Spesielt de man finner nede i fjæra.

Skjærtordags formiddag gikk vi en liten Golgatainspirert tur bortover fjæra i Lavvonjarg. På hyttebesøk hos slekta inne i Tanafjorden, blir det gjerne noen slike turer. Å ta bilder av stein og steinformasjone gjør jeg ofte på disse turene. Her er noen av dem.


Ut mot havet


Puslespill


Himmeltrapp


Marmorert trekant


Furet værbitt


Spor av liv


Trolldør


Blått teppe


Partitur

Hver for seg er steinene kanskje ikke så spennende. Men, sammen danner de interessante mønstre. Og verden hadde ikke vært så interessant uten dem. Litt som med oss mennesker

Dnort



6 kommentarer

6 thoughts on “Stein i sikte

  1. Jeg liker også steiner, men de vi har her er ikke så spennende som de i fjæra, De vi har her er bare grå steiner uten noe magisk ved dem. Bestemoren min lager smykker av steiner, og de delene som slipes bort blir bare kastet. Når jeg er der pleier jeg å stjele de med meg og kaste de ute i naturen. Jeg er sikker på at når noen finner de så blir de kjempeglade for at de fant noe så pent blandt alt det grå:D

  2. fantstisk flotte bilder, og ikke minst imponerende å se/oppdage disse “formasjonene” i naturen, en god egenskap du har der 🙂 Venter spent på mer stein-bilder!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *