Krokodille lever!

Categories Diverse

Om du har lest bloggen min en stund, har du kanskje fått med deg at Julianne har en venn som heter Krokodille. En kompis som ofte dukker opp når hun kjeder seg…

Selv om Julianne snart skal begynne på skolen, så er en semi-imaginær venn fin å ha. Som en ser på bildet under så ligner han mistenkelig mye på en hånd. Men, det er bare om man ikke får sett han i aksjon og hørt han prate. Her er noen facts om Krokodille fra karakterens skaper:

Opprinnelse: Han ble vekt til live av pappa en dag Julianne lå og maste i senga. Hun var vel to år og ville ha noen å leke med. Pappa var for trøtt til å dra en sokk over hånda, heldigvis. Krokodille har familien sin i Afrika.

Navnet: Det ble Krokodille helt tilfeldig. I begynnelsen hadde han flere navn. Oftest etter navnet på ett eller annet dyr. Men, Julianne ba oftest om at Krokodille skulle komme tilbake. Han har ikke noe etternavn.

Alder: Han er ett år yngre enn Julianne. Et lite substitutt for manglende småsøsken og så er det jo fint å ha noen som er mindre enn en selv å leke med, av og til. Krokodille spør også om mye rart, nettopp fordi han er yngre.

Stemme og karakter: Stemmen er litt tynn og hes. Krokodille er ikke verdens modigste kar. Faktisk er han meget lettskremt. Passer dårlig med en kraftig stemme da.

Særtrekk: Har ikke føtter og armer, men er likevel en rørlig kar. Har det mest i kjeften. Liker å danse og finne på nye leker. Suger når det er snakk om å leke gjemsel. Kan byttes fra høre til venstre hånd om nødvendig.


Krokodille med sløyfe på

For tiden er Julianne svært opptatt av kjærlighet, kyssing og prinsesser. Krokodille er ikke særlig interessert i sånt. Men, han blir motvillig med når det er tid for å kle seg ut. Så lenge han slipper å kysse noen. Det er bare for vått og ekkelt til at han kan se hva som er bra med det.
Det nå også nevnes at Krokodille og Julianne begge snakker til pappa. Så pappa må derfor bruke sin egen stemme iblandt. Dette ble etter hver nødvendig da de to stadig oftere endte opp i krangler. Og begge to er både sta og lett å såre. Så da er det godt å ha en tredjepart som kan komme inn og megle. Det har likevel hendt at alle tre har blitt sure på hverandre.

Som nevnt er det når Julianne kjeder seg at hun spør etter Krokodille. Vi hadde nylig en del dødtid da vi reiste til Nederland og da var han fortsatt populær. Så etterspurt faktisk, at om pappa sa nei, kunne han like gjerne dukke opp borte hos fruen…


Julianne tar seg en bolle

Faktisk har krokodille allerede lært seg å lese. Noe han har kunnet det siste året. Selvfølgelig som en opptakt til kommende skolegang. Og det blir spennede å se hvor mye han blir etterspurt i tiden fremover.

Dnort

8 kommentarer

8 thoughts on “Krokodille lever!

  1. Jeg hadde et imaginært pinnsvin med hjelm fra 2.verdenskrig da jeg var liten, bestefaren min fant han i en grøft bak huset. Jeg har ikke sett ham på 20 år, så om dere finner et sånt pinnsvin så er det veldig fint om dere kan ta ham inn. Jeg mistet ham da vi flyttet fra Kokelv. Bestefaren min fant ham i Rendalen her på østlandet så det er mulig han har prøvd å komme seg ned hit, men jeg er litt redd for at hjelmen dekker øynene hans så mye at han ikke ser hvor han går. Be Julianne holde utkikk, han er en knakanes god fyr som kan mange eventyr om krigen.

  2. Hva livet skulle vært uten disse, kan man bare tenke seg. Jeg hadde flere imaginære, deriblant en utbryterkonge som var Houdinis mentor. I alle fall var det det han sa. Til meg.

  3. 9cko: Antar det besvarer den lille tvilen jeg har om Krokodilles eksistens. Han kommer nok til å være der så lenge jeg lever og så lenge Julianne spør etter han…
    Takk for at du deler.

  4. Jakob: Det rare er at jeg aldri hadde noen sånn venn. Jeg hørte stadig om at andre hade. Men, følte vel aldri noe savn. Selv om jeg ofte nok var alene.
    Derimot har jeg alltid ført en slags indre dialog med meg selv. Så til de grader at jeg til tider har fungert som min egen psykiater..!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *