Hage i sentrum

Categories Diverse

Når fruen sitter på vinteren og leser i hagebladene sine og drømmer seg bort, kommer jeg gjerne med en liten slengbemerkning om frostroser og isbrann. Å få til en flott hage så langt nord er i hvert fall en utfordring.

For meg er det nesten en gåte at man kan få solgt blader som bare handler om blomster og hage. Det blir litt som Weesenstens klassiske informasjonsskriv Suppe I Sentrum. Hvor spennende er det å lese om fresiaens hårdførhet og bygging av kompostbinger. Men, så konsumerer jeg selv blader som handler om musikk. Noe som jo først og fremst skal høres og ikke leses.

fontene
Fontene i pyntetønne

Så kommer våren og så snart snøen er spadd vekk fra verandaen, skal vinterens planer settes ut i livet. Og da må helst han som bare har lest musikkblader, også bidra. Skal man rekke noe før vinteren tar over igjen, bør man også jobbe fort. Undertegnede er i tillegg av den litt irriterende typen som har en mening om alt han må være med på, uansett hvor uinteressert han er. Så da fontenen over skulle opp hadde jeg overraskende mye input i saken. Ganske fin, men man blir fort tissetrengt av å høre på den.

hagearbeid
Svigerhage

Hos svigermor må man også hjelpe til litt. Beskjæring, klipping, vanning osv. er nødvendig. Og når alt er gjort og barna leker i hagen og sola skinner, så blir det fort klart at det er litt kjekt med en fin hage. Man trenger ikke å være hagenerd for å skjønne det. Nesten så man er fristet til å komme med egne forslag. Mon tro om jeg får fruen med på å sette opp en gigantisk hagegnom midt i hagen…? 

Dnort

6 kommentarer

6 thoughts on “Hage i sentrum

  1. Hagegnom må du jo ha, selvfølgelig. Hvis du ønsker deg det sterkt nok, og jobber masse i hagen, kan det være det kommer en til det. Jeg har fått to ulike på besøk de siste årene, men de har en tendens til å vandre videre hvis du ikke steller dem godt nok. Hagenissens Vandringsdag pleier å finne sted i august. Lykke til!

    Flott fontene!

    Forøvrig synes jeg at du kan lese musikkblader i hagen hele sommeren, og ta fruen med på konserter og hjemmelytting gjennom vinteren. Så har dere hvert deres halvår, på en måte.

  2. Kul nissemann! Jeg synes du skal få lillejenta valgt inn i driftsstyret gjennom en aksjeutvidelse, og dermed få muligheter til (simpelt) flertall for slike hageprosjekter. Skal presentere innbyggerne i hagen min utover sommeren, der bor det litt av hvert.

  3. Vi har også en liten fontene med tilhørende bekk i hagen til mamma og pappa, det er umulig ¨å sitte ute og kose seg, må jo på do hvert tiende minutt. Mulig jeg skal lufte ideen om en kjempestor hagegnom istedet.

  4. Joda, sildringen kan påvirke urinblæra.
    Hagegnomer kan skremme vannet av deg også, så hva som er værst vet jeg nå ikke.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *