Iskunst

Categories Diverse

Å lage skulpturer av is eller bruke isen i andre kunstneriske sammenhenger, er ikke så uvanlig her nord. Vi har jo nok av den…

For noen år var jeg på en konsert med Terje Isungset under Barents Spektakkel. Han spilte utelukkende på instrumenter lagd av is og jeg holdt på å fryse føttene av meg. Snøhotellet som nå står og tiner borte ved Andrevann er fullt av isskulpturer. Og jeg har jo vist fram annen iskunst her på bloggen. Her er litt til:


Artist “Fruen”

Isen er i seg selv fin å se på. Lyset reflekteres i alle retninger. Og det dannes farger inni iskrystallene. Solens stråler brytes opp og det spilles på hele fargespekteret. Is i ulike smeltingsstadier, sammen med vann er verdt et studie. Dessverre hadde jeg bare med meg mobilkameraet denne gangen.


Isen trekker seg tilbake

Dnort

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *