Litt mer sommer?

Categories Diverse

Man kunne vært forledet til å tro at sommeren var over. Det er jo september og bladene på trærne har fått farger. Men, neida…

Ute er det nå 16 varmegrader. Og klokka er 19.00. Sola har strålt hele dagen og vinden er varm. Kanskje man skulle ta seg et bad utendørs igjen? En forfriskende dukkert hadde gjort seg. Vi gjorde det flere ganger tidligere i sommer. Selv om ikke vannet var så alt for varmt. Og ble det for kaldt var det bare å varme føttene i varm sand.


Lever på en stor fot…

Selv har jeg aldri vært særlig “hærig”. Altså har jeg vært vanskelig å få uti vannet. Å svømme i sjøen med Barentshavet bare noen nautiske mil unna, er bare for de tøffeste hardhausene. Sånne som mor mi på snart 80…
Og tenk hvor mye rart som finnes uti der. De ligger bare og venter på deg. Brennmaneter, steibit og draugen! Og noen må jo stå på land og følge med. Pappa passer best som badevakt.


Vassing i krystallklart ishav

Nei, når jeg tenker meg om, er det nok best å holde seg inne. Barentsbadet kan vi svømme i (når det bare er åpent). En av valgkampsakene her er åpningstidene i svømmehallen vår. På grunn av budsjettproblemer måtte man bl.a. stenge på lørdagene! Skal man drive etter businessprinsipper i kommunen, bør man kanskje ha en ide om hvor det er penger å spare før man innfører slikt…?

Så vi har da blitt presset til å ta sjanser i manetbefengt hav eller mudrete vann. Heldigvis gikk det bra. Nå holder vi oss til badekaret.

Dnort

3 kommentarer

3 thoughts on “Litt mer sommer?

  1. Her kunne vel et bilde av meg der jeg svømte i ishavet kommet med? For jeg har svømt i havet i sommer! Nansen, Monsen og Kagge kan ta seg en bolle.
    Kaldt nok til å miste livsviljen, men svømt – ja det har jeg.

  2. Det er en eneste grunn til at det er lite eller ingen bilder av Fruen på bloggen min.
    Da jeg ble intervjuet av bladet Familie og Barn for ca. 5 år siden, uttalte hun at hun helst ikke ville ha publisert bilder av seg selv på internett. Hun har også holdt seg unna Facebook.
    Men, jeg kan bekrefte at hun heiv seg uti ishavet og risikerte livsviljen, nå i sommer. Bildebevisene finnes…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *