I bokform

Categories Diverse
En dag før farsdagen som nå var, kom en sak i posten som jeg helt hadde glemt av. For en tid siden deltok jeg på en nettside for dikterspirer med noen dikt. Blandt annet et dikt som tidligere også har vært postet her. Mitt dikt endte faktisk opp i ei diktbok!

Min første farsdag ble noe preget av at undertegnede hadde feiret den en dag for tidlig og kaka smakte ikke så godt som den hadde kunnet. Men, den fine nye diktboka som www.nettpoeten.com har fått istand er en sikker vinner, uansett dagsform. Mange forskjellige diktere og hverdagspoeter har bidratt. Til og med et dikt av Jan Erik Vold er med i samme bok som mitt!

Farbok
Tja, bruken av metaforer er OK, men rytmen halter nok litt…

Boken er kalt 55 dikt om far og er gitt ut på Kapabel forlag. Et lite forlag i Bergen. Full av store og små dikt om å ha en far, å bli far, savne en far osv. Like forskjellige og sammensatte som de som har laget dem er diktene. Så her er det noe for enhver smak. Den kan bestilles fra www.kapabelforlag.no eller man kan komme hjem til meg og lese den…

Jeg ga boka til Julianne og hun syntes den var så interessant at hun holdt på å rive den i fra hverandre i sin leseiver…

Dnort

5 kommentarer

5 thoughts on “I bokform

  1. Så-å-å flott, Dnort!!

    Du har ei flott side; bare helt PERFEKT!!

    aina 🙂

  2. Var på kurs her om dagen og lærte at svaret på ros var “takk”.

    Takk, det var hyggelig å høre!

  3. Tusen takk for fine kommentarer til boken vår! Ja, er enig, alle burde finne et dikt i den som treffer, dersom en liker dikt da

  4. Kom tilfeldigvis innom hjemmesiden din i dag, Dnort. Skulle bare sjekke noen opplysninger i forbindelse med “55 dikt om far”, og havnet hos deg. Det ser ut som her kan være mye interessant å sjekke nærmere, så jeg kommer tilbake ved en senere anledning når jeg ikke er sånn i farten.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *