Luftveissykdommer hos fugl

Categories Diverse

Hvem har ikke drømt om å kunne fly? Å være fri som fuglen og seile av gårde gjennom luften har nok de fleste ønsket å kunne. Etter den siste tids hysteri rundt fugleinfluensaen er det kanskje ikke så forlokkende å ha fjær…

De siste trekkfuglene er på vei sørover nå. I dag så jeg en ansamling "titinger" på en busk i en hage. Der satt de og hang litt med nebbet, virket det som. Kanskje satt de og pratet seg i mellom og diskuterte hva de skulle gjøre:

Trekkfult
                               Sibirske pippipper

Pip 1: Nå, skal vi ta sjansen?

Pip 2: Hva da sjansen?

Pip 1: På å dra sørover din gjøk!

Pip 2: Ser jeg ut som en gjøk?! Og, hvor skal vi ellers dra??!

Pip 1: Ja, vil du ha influensa?

Pip 2: Jeg er frisk som en fisk jeg…

Pip 1: Nåh, du er vel verken fuggel eller fisk…
           Jeg mener, nå som så mange av våre venner i sør har dødd av influensa
           burde vi kanskje finne en annen plass å være i vinter?

Pip 2: Åhh…?

Pip 1: Ja, de faller som fluer der nede!

Pip 2: Åhhhhh…

Pip 1: Det er livsfarlig å fly der nede!!

Pip 2: Åhhhaaahhhåhhh…..

Pip 1: Hva er det du…?

Pip 2: Åhhhahhh…tsjpip!

Pip 1: Faen, jeg må fly. God bedring!

Pip 2: Hvor ble det av han? Hm, fuglen er fløyet.
           Ja, ja, vi fjærallergikere får vel bare fly alene…

Dnort

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *