Lusa på gangen

Categories Diverse

Ja, så er det tid for småkyp i håret. Alarmen i barnehagen gikk rett før helga. Så da havnet alle klærne til Julianne i fryseren. Heldigvis var hun helt lusefri og det har hun også vært siden.

Tenker det er ganske så kjipt for den/de familiene som ikke fikk komme med ungene sine i barnehagen en stund pga. at de var smittekilder. Du verden så skitten en må føle seg. Begynner å klø bare jeg tenker på det.
Heldigvis startet vinterferien denne uka, så da er det bare 1/4 av ungene som er i barnehage. Dermed blir det lengre mellom lusene, om det er noen igjen. Lusekammen har gått flittig de siste dagene. Men, bare brødsmuler, snørr og annet guff er å finne mellom gullhårene til vår lille dyrevenn, så langt.

Kaninkos
En mulig smittekilde?

Selv har jeg aldri hatt lus. Verken flat eller rund. Så gikk jeg heller ikke i noen barnehage. Skulle jeg fått noe måtte det vært skabb eller midd eller noe sånt. Mine beste lekekamerater var nemlig lenge sauene.

En hodelus-epidemi er vel prisen en må betale for å satse på to med inntekt i huset og en kollektiv barneoppdragelse. Så får vi bare bruke fryseren litt ekstra en stund fremover.

Dnort

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *